UKK
Vastaus: Tämä on hyvin yleinen ongelma, joka aiheutuu verkkoselainten ja tekstinkäsittelyohjelmien erilaisesta tavasta käsitellä tekstin tyylimuotoiluja sekä asettelua. Tekstinkäsittelyohjelmasta (yleisimmin Word) kopioitu teksti tuo siis mukanaan verkkosivuille ohjelman omia tyylimuotoiluja, joita eri internet-selaimet eivät joko tue lainkaan, tai tulkitsevat hieman eri tavoilla kuin Word.
Välttääksesi tyylimuotoilujen joutumisen verkkosivuillesi, voit kopioida tekstin sisältöeditorin työkalupalkista löytyvän 'Liitä tekstinä' -työkalun avulla. Työkalu poistaa tekstistä kaiken muotoilun, jonka jälkeen voit turvallisesti muotoilla tekstin käyttäen työkalupalkin omia, verkkoturvallisia muotoilutyökaluja.
Vastaus: Unohtuneen salasanan tapauksessa ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Palautamme salasanan, jonka jälkeen voit kirjauduttuasi vaihtaa tämän omaksesi. Muista kertoa sähköpostissa ainakin nimesi, sekä sähköpostiosoitteesi jota olet käyttänyt ylläpitoon kirjautumiseen. Mikäli myös sähköpostiosoite on unohtunut, mainitse sähköpostissa ylläpitämäsi sivuston nimi / osoite.
Omien käyttäjätietojen muokkaaminen onnistuu kirjautumisen jälkeen ylläpidon oikeasta yläreunasta. Viemällä hiiren osoittimen oman nimesi päälle saat auki valikon, josta voit valita 'Muokkaa tietojasi'.
Myös uuden ylläpitotilin luominen onnistuu kauttamme, ole yhteydessä asiakaspalveluumme!
Vastaus: Katso ohje linkin lisäämiseksi täältä.
Vastaus: Voit lisätä kuvan sivuillesi raahaamalla kuvan esimerkiksi työpöydältäsi suoraan sisältöalueelle, tai lisätä kuvan ensin mediapankkiin ja lisätä sitten haluttuun kohtaan.
Katso ohje kuvan lisäämiseksi täältä.
Vastaus: Sivuston taustakuva on vaihdettavissa sivuston asetuksista. Taustakuvaksi haluttu kuva on ensin ladattava mediapankkiin kansioon 'Taustakuvat', jonka jälkeen kuva näkyy taustakuvan valintaruudussa.
Katso ohje taustakuvan lisäämisestä / muokkaamisesta täältä.
Vastaus: Voit upottaa videon suoraan sisältöalueeseen käyttämällä YouTuben tarjoamaa upotuskoodia, tai käyttämällä työkalupalkista löytyvää 'iFrame kehys' -työkalua.
Katso ohje YouTube -videon upotuksesta täältä.
Vastaus: Luotuasi Google Analytics -tilin, saat palvelusta sivustollesi upotettavan seurantakoodin, jonka liittäminen sivuille tapahtuu sivuston asetuksista.
Katso tarkemmat ohjeet Google Analytics -seurannan liittämiseksi täältä.
Vastaus: Edellä mainitut protokollat eroavat toisistaan siten, että POP3 hakee viestit aina sille koneelle jolla viestit luetaan ja tämän jälkeen viesti poistetaan palvelimelta. Et siis voi hakea samaa viestiä enää esim. puhelimeen. IMAP toimii siten, että se lukee viestin palvelimelta, mutta jättää sen palvelimelle. Eli voit lukea saman viestin myös useammalla laitteella jos kaikkiin laitteisiin on määritetty IMAP-protokolla. Suosittelemme IMAP:in käyttöä.
Vastaus: Voit lukea sähköpostejasi myös puhelimella. Sähköpostitilin asentaminen on samankaltaista kuten esim. Outlookissa. Jos tiliä käytetään puhelimen lisäksi myös muilla laitteilla, niin kaikkien laitteiden protokollaksi kannattaa määrittää IMAP. Tällöin viestejä voi lukea kaikilla laitteilla joihin tili on asennettu.
Vastaus: Salasanan vaihtaminen onnistuu WebMailin kautta. Katso tarkemmat ohjeet täältä >>
Vastaus: Jos et muista salasanaasi ja haluat sen vaihdettavan, niin ota yhteyttä Opiferumin järjestelmäasiantuntijoihin. Salasanojen muutospyynnöt sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@opiferum.com tai puhelimitse 010 229 1919.
Tarkistathan ennen yhteydenottoa, että olet Opiferumin asiakas! Emme voi muuttaa muiden palveluntarjoajien sähköpostien salasanoja.
Vastaus: Kaikki lomavastaajan asetukset määritetään WebMailin kautta. Katso tarkemmat ohjeet täältä >>