Luodaksesi uuden lomakkeen tai muokataksesi nykyistä (siirry suoraan vaiheeseen 4), seuraa alla olevia ohjeita:
- Siirry lomakkeisiin valitsemalla ylläpidon vasemmasta yläreunasta 'Toiminnot' ja 'Lomakkeet'.
- Paina 'Luo uusi lomake'.
- Valitse halutessasi lomakepohja, jolla järjestelmä luo automaattisesti perustarpeisiin tarkoitetun lomakkeen. Voit muokata myös lomakepohjan luomaa lomaketta.
- Määritä lomakkeelle nimi, sekä anna saapuville lomakeviesteille aihe, lähettäjä sekä vastaanottaja. Lähettäjän osoitteen ei tarvitse olla todellinen, olemassaoleva sähköpostiosoite.
- Paina 'Jatka' siirtyäksesi lomakkeen rakenteen muokkaukseen.
- Jos olet muokkaamassa jo olemassa olevaa lomaketta, paina tarvittaessa 'Tallenna' ja siirry sitten 'Muokkaa lomakkeen rakennetta' -painikkeella lomakkeen muokkausnäkymään.
- Lisää uusia lomake-elementtejä raahaamalla niitä vasemmalta oikealle, näillä tarkoitetulle alueelle. Muokkaa jo lisättyjä elementtejä valitsemalla 'Muokkaa' tai poista elementti valitsemalla 'Poista'.
- Paina lopuksi 'Tallenna lomake' ja lomakkeesi tallentuu järjestelmään.
Lisätäksesi lomakkeen sivuillesi, lisää uusi elementti haluamaasi paikkaan ja valitse elementtivalikosta 'Lomake'. Tarkemmat ohjeet lomakkeen lisäämiseksi sivuille löydät täältä.
Takaisin